Αναγνώστες

Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2010

Ο Λένιν και οι Έλληνες δημοσιογράφοι..αναδημοσιευση απο τον Νικο Σαραντακο


Ο Λένιν και οι Έλληνες δημοσιογράφοι

Posted by sarant στο 30 Οκτωβρίου, 2010
Στο σημερινό φύλλο της Καθημερινής, ο κ. Κασιμάτης στρέφει τα βέλη του προς τα αριστερά -όχι άδικα άλλωστε, αφού η αριστερά μας έφερε σ’ αυτό το χάλι και υπερχρέωσε τη χώρα με το πελατειακό κράτος που έφτιαξε μετά τον πόλεμο και συντηρεί επί δεκαετίες. Μεταξύ άλλων, λοιπόν, ειρωνεύεται τους συνδικαλιστές της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης για κάποια υποτιθέμενη ασυνέπειά τους. Δεν θα μπω στην ουσία, αλλά θα σταθώ στο εξής απόσπασμα, βάσει του οποίου ο κ. Κασιμάτης αποκαλεί “λενινιστές” τους συνδικαλιστές:
Θυμίζω σχετικώς ότι, όσο ζούσε στην Ευρώπη, ο Λένιν ταξίδευε μονίμως στην πρώτη θέση· και, όταν ρωτήθηκε γιατί κηρύσσει την Επανάσταση, ενώ συγχρόνως προτιμά τις ανέσεις της πρώτης θέσης, απάντησε ότι εργάζεται, ώστε όλοι οι άνθρωποι να μπορούν να ταξιδεύουν στην πρώτη θέση…
Θα προσπεράσω το ότι, προφανώς, κατά Κασιμάτη η Μόσχα, η Πετρούπολη και γενικώς η Ρωσία δεν ανήκουν στην Ευρώπη και θα εστιαστώ στο ανέκδοτο για την πρώτη θέση, διότι εγώ από τον πατέρα μου το έχω ακούσει επίσης το ανέκδοτο αυτό, όχι όμως με τον Λένιν, αλλά με τον Ζαν Ζορές (Ζωρές γραφόταν παλιότερα), τον Γάλλο σοσιαλιστή ηγέτη, μια από τις εμβληματικές μορφές της γαλλικής αριστεράς, που δολοφονήθηκε, μην το ξεχνάμε, λίγες μέρες πριν ξεσπάσει ο πρώτος παγκόσμιος, από έναν σαλεμένο εθνικιστή.
Σύμφωνα λοιπόν με την εκδοχή του πατέρα μου, ο Ζορές, ο οποίος ταξίδευε συχνά με το τρένο για το Παρίσι, αποβιβάστηκε μια μέρα στο σταθμό από το βαγόνι της πρώτης θέσης. Κάποιος που τον αναγνώρισε, δημοσιογράφος ή αντίπαλος βουλευτής, δεν θυμάμαι, τον πείραξε: — Εσείς σοσιαλιστής και να ταξιδεύετε πρώτη θέση; — Εμείς αγωνιζόμαστε για να ταξιδεύουν όλοι στην πρώτη θέση, απάντησε ο Ζορές.
Δεν διαφωνώ με την απάντηση του Ζορές (ή του Λένιν). Το σημείωμα αυτό το γράφω μεταξύ άλλων με την ελπίδα ότι θα βρεθεί κάποια τεκμηρίωση είτε του δικού μου ισχυρισμού (ότι το είπε ο Ζορές) είτε του ισχυρισμού του κ. Κασιμάτη (ότι το είπε ο Λένιν). Δεν έχω δυστυχώς κάποιο ισχυρό τεκμήριο που να υποστηρίζει τη δική μου εκδοχή, μόνο ότι ο Ζορές, που ζούσε στη νότια Γαλλία, πράγματι πηγαινοερχόταν σιδηροδρομικώς στο Παρίσι. Μάλιστα, μάλιστα μια συγκεκριμένη γραμμή, Καρμό-Παρίσι, ονομαζόταν “το τρένο του Ζορές” αλλά έπεσε θύμα κάποιων πρόσφατων περικοπών και δεν υπάρχει πια.
Επίσης, σε ένα ιστολόγιο βρίσκω (στα σχόλια) μια αναφορά που ενισχύει τη δική μου θέση: Σε αναλογία με το ανέκδοτο με το Ζωρές και το τραίνο, σκοπός του δημοκρατικού κινήματος είναι να μπουν όλοι στην πρώτη θέση και όχι να επιζητούμε να καταλήξουν όλοι στην τρίτη, οπότε, τουλάχιστον, δεν το έβγαλα από το μυαλό μου. Ίσως ο κ. Κασιμάτης να μπέρδεψε τη διάσημη αναφορά στο σφραγισμένο τρένο του Λένιν με το ανέκδοτο για τον Ζορές. Πάντως, αν κάποιος μπορεί με στοιχεία να στηρίξει τη μία ή την άλλη εκδοχή, θα του χρωστώ χάρη. (Δεν ρώτησα τον πατέρα μου, επειδή έχει πάει εκδρομή στα Τζουμέρκα, αλλά φαντάζομαι δεν θα θυμάται πηγή: αυτά τα ανέκδοτα σπάνια τα έχεις τεκμηριωμένα).
Γενικά, ο Λένιν έχει κακοπάθει από τους Έλληνες δημοσιογράφους. Για παράδειγμα, εδώ και χρόνια πολλά σέρνεται στον ελληνικό τύπο ένα “ρητό” του Λένιν, ότι, τάχα, “Αν θέλεις να εξαφανίσεις έναν λαό, εξαφάνισε τη γλώσσα του” (σε διάφορες παραλλαγές, π.χ. να αλώσεις, κατάστρεψε κτλ.) Κατά τη γνώμη μου, πρόκειται για ολοφάνερη κατασκευή -και το γεγονός ότι αρέσκεται να το αναμεταδίδει ο Γ. Μαρίνος ή ο Σ. Καργάκος μάλλον ενισχύει την άποψή μου ότι πρόκειται για χάλκευση παρά το αντίθετο, αλλά πώς να το αποδείξω; (Το είχαμε ξανασυζητήσει στο ιστολόγιο, σχόλιο 14 και επόμενα). Πώς να αποδείξεις ότι δεν υπάρχει κάτι; Κανονικά, βέβαια, το βάρος της αποδείξεως το έχει όποιος ισχυρίζεται ότι ο Λένιν το είπε. Πάντως, αν βρει κανείς κάποιο ρητό του Λένιν σχετικό, πολύ θα χαρώ να το μάθω, να μου φύγει και η απορία, αν όντως το είπε (που δεν φαντάζομαι) ή αν πρόκειται για καργιακιά, παναπεί χάλκευση.
ΥΓ Επειδή έχουμε καεί στο χυλό: το δεύτερο μέρος της πρώτης-πρώτης φράσης είναι ειρωνικό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η Δόξα των σιδηροδρόμων TONY JUDT

 TONY JUDT Η ΔΟΞΑ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΚΩΣΤΟΥΛΑ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗ ΕΠΙΜΕΤΡΟ ΣΤΑΥΡΟΣ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗΣ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΗΣ ΑΘΗΝΑ 2013 ...