Αναγνώστες

Πέμπτη 20 Μαρτίου 2014

Β. ΚΑΡΑΠΟΣΤΟΛΗΣ : Συμβίωση και Επικοινωνια στην Ελλάδα: Προστριβές



( απο το Crash)

Βασιλης ΚΑΡΑΠΟΣΤΟΛΗς
Συμβίωση και επικοινωνία στην Ελλάδα
Εκδ Αλεξάνδρεια , 1987(1999)


αποσπασματα


Προστριβές


''… Η διέγερση … εκδηλώνεται κυρίως στις συναντήσεις με τους άλλους.


Συναντώντας τους άλλους το υποκείμενο της καθημερινότητας δείχνει πως διακατέχεται από μια αβεβαιότητα , που κανονiκά , σύμφωνα με όσα του υπαγορεύει η οργάνωση της καθημερινότητας, θα έπρεπε να είχε καταργηθεί.


Αντ΄να προχωρήσουν αμοιβαία στους κανόνες της συναλλαγής χωρίς ιδιαιτερες προδιασαφηνήσεις ή να προσπεράσουν το γεγονός της συνάντησης, όταν αυτή είναι συμπτωματική και δεν έχει καμία πρακτική σημασία, τα υποκείμενα τείνουν να εμπλακούν σε διαδικασίες αλληλοαναγνωρισης, δηλωτικές μιας αβεβαιότητας από την όποία ζητούν με κάθε τρόπο να απαλλαγούν.


Αυτές οι διεγερμένες από αβεβαιότητα συναντήσεις είναι οι προστριβές.

Πρόκειται για συναντήσεις με εμφανή αρνητική χροιά: τα άτομα και οι ομάδες έρχονται σε αντιπαράθεση , διαφιλονικούν , διαπληκτίζονται , αλληλοαμφισβητουνται με ορους προκαταβολικούς που προδίδουν μια αφετηριακή δυσκολία για εντοπισμό της ταυτότητας και των προθέσεων της άλλης πλευράς.


Ο βιαστικός παρατηρητής της «παθολογίας» της καθημερινότητας θα τις θεωρούσε ανωμαλίες φυσικές στην ανθρώπινη αλληλεπίδραση…..
Οι προστριβές , ιδωμενες ως χειρονομίες κοινωνίκές και όχι ως επεισόδια δυσλειτουργιας παραπέμπουν , σε μια κοινωνία που δυσκολεύεται να εννοήσει τον εαυτό της, να αναγνωρίσει τα συστατικά της και να καθιερώσει τους κανόνες και τις αρχές της


Προστριβή και σύγκριση

Σε αυτήν την κίνηση ο μειονεκτών συνθέτει την εικόνα ενός εαυτού παραγκωνισμένου από κάποιων που δεν υπερέχει ούτε διανοητικά ούτε ηθικά από αυτόν

Μια παράβαση εναντίον της μέχρι τωρα ισχύουσας ταξη που ο ίδιος την σεβόταν … πρέπει να μεσολάβησε ανάμεσα στην κατάσταση της ισότητας και σε αυτή την τωρινή της ανισότητας.
Θα θεωρήσει ετσι πως έχει το δικαίωμα να διαψεύσει τον πλεονεκτουντα.

Όντας ομοιογενής και ισότιμος μ¨αυτόν, θα μπορούσε να τον είχε υποκαταστήσει τώρα επομένως που με αυτήν την αθέμιτη παγίδευση των ικανοτήτων του οδηγείται στην μειονεξία, επικαλείται την αρχική του ισοτιμία για να τον μεμφθεί.''


Περισσότερο από τα αποκτήματα τις τιμές η τα προνόμια φθονείται το πρόσωπο που τα κατέχει ''
------------------------------------------------------------------------------------------

Έργα του Β . Καραποστολη είναι: - "Η καταναλωτική συμπεριφορά στην ελληνική κοινωνία", Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών (1983, 2η έκδ. 1984). - "Μορφές της κοινωνικής δράσης", Θεμέλιο (1984). - "Η αδιαχώρητη κοινωνία - ένας διάλογος της κοινωνιολογίας με τη λογοτεχνία", Πολύτυπον (1984). - "Συμβίωση και επικοινωνία στην Ελλάδα", Γνώση (1987), Αλεξάνδρεια (1999). - "Στις ρίζες της κοινωνικής εμπειρίας - κείμενα κοινωνικής φιλοσοφίας", Γνώση, (1987). - "Ήπιος λόγος", Πλέθρον, (1989). - "Προς το παρόν - κείμενα για τα σύγχρονα ήθη", Πλέθρον (1990). - "Χειροποίητη πόλη - Η Αθήνα ανάμεσα στο ναι και το όχι", Αλεξάνδρεια (1995, 2η έκδ. 1996). - "Πρώτο άγγιγμα" (μυθιστόρημα), Νέα Σύνορα, (1998). - "Ο εαυτός δίχως πυξίδα -ταξιδεύοντας-", Αλεξάνδρεια (1999). - "Ο πειρασμός του Ηρόστρατου -περί ηθών και αισθημάτων-", Αλεξάνδρεια, (1999). - "Τα ενάντια - Η τέχνη της παραμυθίας", Αλεξάνδρεια (2002). - "Ψυχές με στόμα", Μεταίχμιο (2003
πηγή:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η ΛΑΚΑΝΙΚΗ ΕΝΝΟΙΑ της Ραφής στον κινηματογράφο

 Η ΛΑΚΑΝΙΚΗ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗς ΡΑΦΗΣ ( στον κινηματογράφο Σελ.411,412,413  SUSAN HAYWARD ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Ρίτα Κολαΐτ...